Heelt Galet!

Tjena hejsan!
Yttligare en helg till enda.
I fredags tog jag och mamma ålandsbåten vid 10 och drog över havet. Det blåste och gungade en hel del. men som tur var så kom vågorna framirfån vilet gjorde det lindrigare. Vi åt buffe satt lite i baren och köpte på oss lite gott i taxfree shoppen. Sen bar det av till Täby och på vögen dit lämnade jag av mamma och hämtade Love. När jag var hemma var det fixa lite i några timmar sen tillbaka till Norrtälje för att fira Vera som fyllt 18 i veckan. Det var trevligt även om jag fick sova istortsett direkt på golvet.

På lördagen var det ju dax att fira Erik så hem och fixa i ordningsig lite snabbt eftersom jag skulle vara där redan runt 2.
Jag och Anton möttes upp vid Odenplan för att gå tillsammans till Erik. Hemma hos Erik så blev det några glasmosserande och mingel innan det var dax för Taco Brunch. Efter måltiden och efterrätten så drog alla föräldrar vidare och vi fortsatte förfesten till 12 tiden ungefär. Då var ju tanken att Vi skulle dra ut.

En liten missräkning gjorde att vi hamnade på nya Grodan. Vad vi inte visste var dock att det var Gay-klubb just den kvällen. VIlket gjorde att man inte riktigt kände sig hemma. Det var massor av folk och bögar i alla former var där.
Jag skådade han snubben från MTV och Mr. Brontén från Parlamentet. Det tog typ 40 min att få beställa i baren. Så när ölen var slut bestämde vi oss för att hämta jackorna och dra vidare.

Rykten spred sig ju tidigare i veckan om att det skulle vara värdens grymmaste Raveparty i bromma industriområde.
Så med mig som initiativ tagare och Erik och Erik strax där efter så var vi på väg. Vi hade dock inte den blekaste om hur vi skulle ta oss dit. Det slutade med at vi tog oss till Alvik och där raggade vi taxi till Adressen vi hade som mål. Det var en så länge ganska smidig resa och relativt billigt kom vi undan. Men så fortsatte våran otur när vi kom fram.
Inga problem att komma in men i dörren så blev vi stoppade pga att dom inte tog kort i entren. Så vi försökte fixa fram lösa cash vilket inte var så lyckat.

Det slutade med att vi fick ta en taxi till sumpan och tillbaka för att kunna ta ut på den närmsta bankomaten.
Och yttligare några 100 kr senare så var vi tillbaka och inne. Då var klockan omställd och hunnit bli 5 på morgonen.
Väl inne var det grymt bra drag med massor av folk av alla olika slag och sjukt gung på dansgolvet. Med högt ljud och massa laser lampor som blinkade. Vi dansade till och från i 1½ timme då Erik födelsedags grabben verkade blivit väääldigt trött. Vi besämde oss för att dra hemmåt. Kl var då alltså halv 7 på moronen och utanförlokalen var det ljust igen. Vi tog inte någon mer TAxi utan vi gick till sundbyberg station Strax innan vi nått fram dit så vek Erik lumparpolaren till Den andra Erik av för att gå hemmåt. Jag och Erik firade gick vidare tog bussen mot Odenplan. Jag missade roslagsbanan med ½ minut så fick vänta 1 halvtimme innan jag kunde sätta mig ner och snart vara hemma. JAg kom innan för dörren starx efter halv 9 på morgonen. Trött som fan dog jag i sängen. Nu idag har jag inte gjort något alls förutom legat i sängen och ätit Pizza.

Nu ska jag sova strax.

Hade Hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0