Permis närmre!

Idag har det inte hänt allt för mycket här på sjukhuset.
På morgonen så hade jag en sjuksköterska som inte riktigt vaknat i topp form hon höll nämligen på att ge mig fel medecin. Så ibland är det nog bra att man är så frågvis som man är. Och ifrågasatte det hon ville ge mig.

Efter lunch så var jag ut en sväng med Min moster Åsa som kom på besök under 1½ timme på sin lediga dag, Det var ett mycket trevligt besök. Hon kom strax efter halv 2 och hade med sig en godis påse och en liten box med jordgubbar. Mums!

Vi gick ialla fall ned till Entren och hämtade ut en rullstol till mig så jag skulle kunna sitta ner om jag kände för det.
Sen köpte vi glass på pressbyrån och gick ut i parken bakom sjukhuset där vi hittade en plats ganska högt upp i parken där det inte satt så många andra. Skönt att komma ut i solen någon timme idag också. Lite färg hann man också få märkte jag sen när jag kom in¨i sjukhusmörkret igen.

Vi satt i alla fall där uppe i parken käka glass njöt av solen och pratade omlite allt möjligt, Det är inte så ofta man gör det med henne. Träffar henne inte så jötte mycket överhuvetaget. och när vi väl ses så är ofta hela familjen med. Men när vi suttit där i någon timme började det bli dax för henne att röra sig hem till barnen som kommer från skolan på eftermiddan. och jag behövde komma tillbaka till rummet.

Sen har jag mest legat kvar här på rummet och slappat halv kolat på tv, trots att det nästan inte går något se värt på den. Små surfat lite på datorn. och spelat FM vilket inte går allt för bra med det är som vanligt det.

Efter middan fick jag in min skål med jordgubbar som jag lämnat in i köket för att sköljas av. Till det hade jag konrflakes mjölk och socker. Jag började också läsa lite i boken jag fick av Bosse förra veckan men slutade efter bara något kapitel då jag höll på att somna. Nu har jag kollat lite på sporten och ska väl sova. Verkar inte gå så mycket mer se värt på tv ikväll. och inte händer det något kul där ute i värden man kan läsa om heller.

Annars så mår jag ungefär som igår och jag trappar långsamt ner på mängden v alla medeciner, samtidigt som rumpan börjar kännas lite bättre. Jag har dock fått reda på att dom kommer fortsätta ge mig en spruta i magen om dagen för att dom vill att mina värden ska hållas kvar på denna nivå samt öka, och tror att det underlättar med den här Sprutan.

Chipp och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0