Midsommardag och Fejan!

Idag sov jag visst lite länge då jag inte vaknade fören klockan var 20 min i 2, och det tycker jag är på tok för länge.
Men jag kanske behövde det med tanke på att jag inte har kommit i säng fören klockan 4 på morgonen 2 dagar i rad nu.
Funderade på att skriva om gårdagen rdan när jag vaknade med det fick vänta då jag var mer sugen på en Bacon Kyckling macka nere på cafeet.

Men back to yesterday! Dagen i sig var väldigt lugnt jag sov väl till 12 och hade inge bråttom med någoting alls.
Jag hämtade bilen som stid hos Viktor och käkade nere på cafeet. När kvällen började närma sig så höll jag på att få problem med att ta mig till Fejan. Då jag helt plötsligt inte hade plats i Taxi båten längre. Men efter mycket om och men så Visade det sig att det ändå fanns 3 platser kvar i den andra båten som skulle gå vid 21:00.

Så när Tiden började bli dax åkte jag med min Mor och Far ner till Marum där dom släppte mig på vägen ner mot Micke och Danne Ericsson. medan dom åkte vidare till Hasse som dom skulle åka dit med.

Hemma hos Danne, Micke och Jonas så satt vi och Chillade i den sista solen på deras tomt innan vi alla gick ner till den lilla betong byggan som båten skulle komma till.
På väg från jonas, Danne och Micke till båten.

När vi väl kom iväg med båten var det så klart en glad och laddad stämning på båten. och så fort vi kom Fram så joinade vi det första båtlasset med människor som hade tagit plats på det vanliga berget bredvid ångbåtsbryggan.
Där det dracks och kollades på solnedgången. Och när folk kände för det så gick man bort till krogen. Jag tog sällskap med bland annat, Katta, Tomas, Ida, Nille och Elin.
  

Väl inne på Krogen satt dom sista middagsgästerna ner och dom hade just stängt i köket. Så folk började fylla baren och uteserveringen. Jag själv gick runt och hälsade på alla i personalen som man kände igen. Och strax efter att folk hade ätit upp och fyllt på i sina glas så satte Live bandet full fart. Och vilket ös det blev från klockan halv 11 till 1 var det full fart på hela dansgolvet och det tog en timme att stå i barkön om man ville ha dricka. Det var ett Grymt tryck där inne. Och dom flesta var glada. Jag var nöjd och även om jag inte gunde ta del av alla goda drinkar och dricka shots fick jag nöja mig med att kolla på alla andra som bara blev fullare och fullare och Små dricka lite på dom ölen jag köpte.
Men jag hade kul och när baren stängt och folk började försvinna så bestämde jag mig för att ta ett litet tidigare altenativ istället för att vänta på 4 båten så åkte jag Motorbåt med Hasse, Pappa, Larsson och Kurre hem. Vilket jag ångrar mycket idag då jag både fick ont i rumpan av allt studsande på vågorna och direkt genomblöt från hals ner till knäna när det stänkte bra mycket vatten.

       

Sammanlagt betyg för kvällen är toppen! Kvällen levde verkligen upp till sina förväntningar.

Nu sitter jag i soffan med Tim och Pappa och håller på Spanien mot Italien i kvartsfinalen.
Men sånt oflyt jag har haft med mitt spelande och önskemål hittils under kvartsfinalerna vinner väl det där pasta folket.

Kommentarer
Postat av: Vivvi

Wiie kul med bilder! :D

och super att du håller på tapas-folket ;)

Fortsätt så! :D

2008-06-22 @ 23:09:15
URL: http://foamy.blogg.se/2008

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0