Utelåst!

Igår blev det ingen bra dag. Jag jobbade som vanligt och sen så åkte jag och mötte upp Emma efter jobbet.
Vi åkte hem kollade på tv snackade och myste ett tag. Testade även mitt nyinköpta spel. Brainstorm, KUl som fan!
So far, So good. Sen innan middagen skulle vi gå ner och kolla busstider åt Emma för hon tänkte ta sig till Täby C idag. Vi gick även till Sabis och handlade Chips, Filmer och Dipp.

När vi kommer hem för att laga mat och sen bara slappa.
Då visar det sig att jag gkömt nycklarna inne i lägenheten på bänken i köket. Och vi kommer inte in.
För min dörr är en sån där dum dörr som låser sig själv när man går ut genom den.
Så vi Ringde hit och dit för att få hjälp eller ta reda på om det fanns en extra nyckel någonstans.
Efter 1 timme och lite hjälp från några snälla grannar gav vi upp. Vi ringde lås smeden.

Han som svarade i deras växel lätt trött och bakfull. och vi fick beskedet att det skulle kosta 1 100 kr och ta över en timme innan montör kunde anlända. Så vi gick ner till Parken igen och delade på en Pizza för att slösa lite tid.
Jag hade en sån där jobbig känsla i magen och var riktigt deprimerad.
Efter lite drygt en 1 timme dyker det upp en lustig montör som låser upp min dörr på mindre än 2 min och får fett med Cash.

Jävligt drygt.

image42

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0