Jämnställdighets debatten!

Hejsan Bloggen!

Blev inte så lång övertid som planerat idag utan bomörning. Får ta det i morgon istället.
Men någonting som jag tycker tar ganska mycket plats i samtal och debatter och i tidningar är denna Jämnställdhets debatt. Kvinnor har det mycket sämre än oss män.

Jag håller inte med. Nog för att jag inte skulle vilja vara tjej och nog för att jag är jäteglad för att tjejer finns men att så många ska tycka så synd om kvinnor och tjejer och dom får sämre löner och hit och dit.
Ja visst dom kanske fortfarande har lite sämre löner på vissa jobb och kanske inte får chefs jobb lika ofta som män.

Men vi är redan Världens mest jämställda land. Så jag tycker det finns viktigare saker att diskutera.
Dessutom är kvinnor/tjejer smartare än många tror har sett väldigt många förhållanden där männen tror att dom har makten men där det istället är tvärtom. och sen har jag även sett MÅNGA par där kvinnan nästan bestämmer allt. Och sen finns det vissa som tar det här alldeless för extremt. till exempel det här att det ska finns lika många tjejer och killar i varje arbetskategori och så vidare. MAn kan u för fan inte tvinga in folk på olika utbildningar bara för att det sla vara lika, det är ju bara löjligt.

ja det var väl typ vad jag hade och säga om det. kan tänka mig att det finns många som inte tycker osm jag men men.

Ni är välkommna att lägga eran åsikt bland mina kommentarer!



Detta betyder ju inte att jag tycker att man kan behandla tjejer som man vill men det är en rolig bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0