1,5 kg kött!

Hejsan hejsan bloggen!
Nu har man avverkat ännu en helg i lugn style! Åkte i fredags ut till Björkö och tog det chill med Mamma, Pappa och Love. Vi åt gott kollade på Lets dance och spelade Canasta. Mycket skönt att vara på landet igen.
Igår åkte jag tillsammans med Lillebror (Love) och Storebror (David)
ut till Fejan för att jälpa till med renoveringen. Jag sysselsatte mig med att måla om taket och klippa av lite El-kablar och annan demontering.

På kvällen så åt vi på 3 personer upp 1½ kilo fläskcare och en plåt med ugnsstekta rotgrönsaker och klyftpotatis.
Till middagen delade vi på en vinare. I övrigt gick det mest åt öl. Det var Love som drack Gin & tonic efter middagen. Jag var ovanligt trött på kvällen och somnade vid bordet när Love och David satt och prata det fick man känna på sen när man bestämt sig för att flytta sig till sängen genom att bli väckt med brandvarnare och öppnade fönster i rummet.

Kul och trevligt i alla fall. Idag fortsatte vi fixa och dona plus att vi fick lite assistans av Malin och Henrik. Vi käkae korv med bröd och fikade i solen på eftermiddagen innan det bar av hem.
Nu sitter jag i soffan i lägenheten och kollar på Getafe-Valencia. Forza Valencia.

Däremot inte så mycket Forza Liverpool som tyvärr Fick en tungförlust mot Barnesly i Cupen igår. Det är fan skamligt av ett topplag att uppträda så arrogant mot en sämre klubb.

Sen har jag också just hunnit läsa lite skvaller om Djurgården som tydligen visat intresse för Bobby Friberg Da Cruz som verkar hänga löst i GAIS. Spännande har längtat så efter lite fotbolls skvaller om Stockholms stolthet. Tyävrr förlorade dom stort med 4-1 mot FC Köpenhamn i helgens träningsmatch. Men Siggi tyckte tydligen att Huvud momenten i matchen var bra.

Ännu skönare känns det att det verkar knaka lite för AIK just nu.

Dif Hockey tog yttligare en pinne mot Frölunda igår Skönt.
Nu hoppas vi på slutspel.

Ska laga mat nu.
See you tomorrow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0