1 vecka och 3 dagar i Frankrike

Nu när jag har gjort mitt första inlägg måste jag ju skriva om nått annat det här va ju kul.

Det får bli min senaste tripp ner till Frankrike.

Den senaste tiden har jag jobbat lite extra hos en kompis till familjen medan jag letar efter ett stadigt jobb. Nu råkade det vara så att han jag jobbat åt har en pappa vilket inte är helt ovanligt att man har. Den här pappan vid namn Sverker skulle segla upp en ny inköpt båt från Port St Louis i södra Frankrike till Sverige och stockholms fina skärgård. Och det råkade vara så att han inte hade något att segla med och var i behova av sällskap och hjälp. Vilket fick Henrik att rekomendera mig som ändå inte har något speciellt att göra. Viklet lät helt klart intressant.
 
Ja men ni fattar själva en kille som älskar sol, värme och öl. Som dessutom inte har för mycket att göra måste ju bara nappa på att få åka på semester mitt i början på den kalla hösten. Jag ångrar inte en sekund at jag åkte ner. förutom att jag lärde känna Sverker en väldigt skön karl som har vart med om mycket roligt som man fick höra en hel del om, så fanns det gott om fina fransyskor att kolla in, ölen var billig, det va 28 grader varmt på dagarna, sol och jag behövde nästan inte göra någonting och fick dessutom resan betald.

Den enda igentliga kostnaden för mig var på 1000 kr p.g.a. att jag var tvungen att göra ett tillfälligt pass på Skavsta flygplats för att jag tagit fel hemmifrån. Klantig Ejlert.

Nu blev ändå inte själva seglingen som vi tänkt oss. För andra dagen på dom Franska kanalerna så gick vevstakslagret sönder och utan det så kan man ju inte gå med någon kraft uppförkanalerna. Så vi fick stanna på första bästa ställe ringa efter mekaniker och fråga om möjlig hjälp. Motorbyte var nästan ett måste vilket skulle ta upp till 10 dagar enligt mekanikern för motorn skulle levereras från Spanien. Och så länge kunde jag inte stanna på en och samma plats det hade blivit tråkigt i längden. Så jag njöt av livet i några dagar med sol och billig öl. Nu är hemma igen lite brunare och lite nöjdare.

simma lugnt kisar!
image3

Kommentarer
Postat av: Vivvi

haha! titta, jag är redan beroende! :D Går in och läser din blogg kvart över sex på morgonen liksom, mycket skickligt Eje! :D
Kul att du är hemma nu i alla fall! :D

2007-09-26 @ 06:15:18
URL: http://foamy.blogg.se
Postat av: Muna

haha feje, :D najs :D:D

2007-09-26 @ 11:24:06
URL: http://näe.fan.ingen.blogg.här.inte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0