Helt vanlig men ovanlig!

Tjänna fans!
Idag har väl vart en heltvanlig, men ovanligdag.
Jag skulle in till norrtälje och fixa tandställning och för hoppningsvis för sista gången. Det är vanligt.
sen skulle jag panta coca cola backar åt mamma. Sen var jag på banken och fixade hyran.
Sen så skulle jag äta lunch tänkte jag så jag ringde typ alla jag kände för att få sällskap, men mina tråkiga kompisar låg och sov, hade redan käkat, hade lektioner eller hade inga pengar. BOOORING!

Så jag fick åka ner på stan själv och sätta mig på dejvan som jag brukar när jag är själv.
Jag beställde en roslagen utan ägg och satta mig på stolen närmast dörren för att kunna spana in alla fina flickor stan hade att erbjuda när dom passerade resturangen. På bordet framför mig så satt det en alkolist/narkoman.
Från början såg han nästa ut som en vanlig svensson som satt och skulle tugga i sig sin goda kebabtallrik som faktist är väldigt goda Djevan som resturangen heter.

Men efter efter ett tag började jag misstänka att han inte var så vanlig som jag trodde för han lutade sig väligt konstigt, såg trött ut och orkade inte ens torka bort såsen från hakan. Sen när servitisen kom och skulle ge honom en servett så förstood jag att han var klart påverkad av någonting för han började sludra lite och fattade inte vad han skulle göra med servetten som han just hade fått i sin ena hand.

Jag försökte återgå till min pizza som just hade ställts på bordet, men hela tiden gled min blick upp mot mannen.
efter en liten stund hörde jag ett ljud. Mannen hade vinglat till lite och stött i krukan i fönstret.
Men det gick inte lång stund innan jag hörde ett krasch. Jag reste på huvudet och såg då att han hade däckat i hop och vält den stora vasen i fönstret.

Det blev genast en massa liv runt om kring. Folk va snabba fram och försökte hjälpa till men dom fick inte liv i honom och anbulansen tillkallades. Och efter en stunds försökt fick dom entligen killen att öppna ögonen. han var inte medvetslös för han andades hela tiden och hade puls. Det lyckades jag snappa upp från allt folk runt omkring honom som hade enligt mig gjort ett bra jobb för att hjäälpa honom.

strax efter att dom kört ut honm till bilen på bår så gick jag där ifrån, jag hade tappat lusten att käka upp det sista på min pizza. Jag tänkte lite på vad jag sett och tyckte mest synd om grabben som förmodligen hade lagt ut 70 kr av hans inte allt förstora budget på en kebabtallrik som han inte ens hade ätit hälften av.
Kan inte vara så ofta som han har råd att käka ute. Det såg däremot som han var relativt road över all uppmärksamhet och ompyssling som han fick av anbulansförarna när han rullades ut. killen var nog mellan 35-45 år gammal och hette Nilkas fick killarna fram när dom kollade i hans plånbok.

Nu får det vara slut på det här innan man blir trött på att läsa det.
får skriva om nått annat snart istället.
tjo på er så länge


Kommentarer
Postat av: Vivvi

haha! :D då vet man vart man ska svimma om man vill ha ordentlig hjälp då ;)

2007-10-02 @ 20:11:29
URL: http://foamy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0